"Mindaddig, míg nem érzünk rokonszenvet és szeretetet minden élőlénytársunk iránt, nem mondhatjuk, hogy megértettük az erkölcs törvényét." (Mahatma Gandhi)

 

Jó tanács

Röviden

A(z) (Járványügyi Intézkedési Terv 2021-2022 V.1..pdf) állomány letöltése
Megkezdődött az új tanév.
Az elsős gyerekek Schultütét kaptak.
2024. május 05 - vasárnap
  • Narrow screen resolution
  • Wide screen resolution
  • Wide screen resolution
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
  • default style
  • blue style
  • red style
  • yellow style
Nyitólap Hírek Mit Behinderung leben
Mit Behinderung leben
Hírek - Iskolánk élete
Írta: Fogarasy   
2020. március 04. szerda, 10:45

Mit Behinderung leben – Projekttéma a 8. évfolyamon

Sokan tartanak attól, hogyha fogyatékkal élő emberrel találkoznak, nem tudnak megfelelően viselkedni. Projektünkkel arra akartuk a diákok figyelmét felhívni, hogy milyen a fogyatékkal élők élete, milyen nehézségeket kell nekik nap mint nap áthidalniuk, és mindezek ellenére milyen jól uralják az életüket.

Második éve vesszük elő ezt a témát a német órákon a nyolcadikosokkal, hogy megismertessük velük ezt a világot és érzékenyítsük őket. A projekt első részében egy német filmet dolgoztunk fel (A csenden túl), ahol siketnéma szülők halló gyermekének a világába csöppenhettünk bele. Ebből kiindulva folytatódott a munka csoportokban: különböző fogyatékosságok jellemzőivel ismerkedtek tanulóink, amelyeket szituációs játékokkal színesítettünk. A projekt lezárásaként bemutatták az általuk kiválasztott fogyatékkal élő hírességeket is, majd Zemlényi Zoltán előadásán vettünk részt közösen itt az iskolában 2020.02.17-én.

A diákok nagyon nyitottak a téma iránt, nagyon sok kérdésük és mondandójuk volt.  A visszajelzéseik arról tanúskodnak, hogy már nem félnek a fogyatékkal élőkkel való találkozástól, hanem teljes értékű emberként próbálják elfogadni és megismerni őket.

In der Schule, in der Arbeit, im öffentlichen Verkehr – oft begegnen wir Menschen mit Behinderungen. Trotzdem können wir uns nicht vorstellen, was es bedeutet, behindert zu sein. Deshalb ist es uns äußerst wichtig, unsere Schüler darauf vorzubereiten, wie sie sich in gewissen Situationen verhalten sollen.

Es gibt verschiedene Formen von Behinderungen. Manche Menschen können nicht gehen oder haben Schwierigkeiten beim Sprechen, Sehen oder Hören. Andere Menschen haben geistige oder psychische Behinderungen.

Als Einstieg ins Thema haben wir einen deutschen Film gewählt: Jenseits der Stille. Der Film spielt in der deutschen Gegenwart, thematisiert werden sowohl die Probleme von Menschen mit Gehörlosigkeit in unserer Gesellschaft als auch der Selbstfindungsprozess einer jungen Frau, Lara. Die achtjährige Lara wächst mit ihren gehörlosen Eltern in einer kleinen Stadt auf. Sie muss schon früh die Rolle der Vermittlerin zur Außenwelt übernehmen und als "Dolmetscherin" fungieren. Durch ihre Tante entdeckt Lara die Welt der Musik, sie wird eine erfolgreiche Klarinettistin. Der Film weist auf viele Schwierigkeiten hin, zeigt Liebe, Eifersucht, Krisen, Geburt und Tod, Erfolge und ...

Dann beschäftigten wir uns viel mit Menschen mit Behinderung. Wir spielten bestimmte Situationen nach, stellten uns gewisse Situationen vor. Wir sprachen auch darüber sehr viel, was wir (nicht) tun könnten, wenn wir z.B. gehbehindert oder sehbehindert wären. In Gruppenarbeit bearbeiteten unsere Schüler je eine Art der Behinderungen, stellten bekannte Personen vor, die ihr Leben trotz ihrer Behinderung erfolgreich meistern können/konnten, zum Beispiel Ludwig van Beethoven, Stephen Hawking, Lakatos Norbert, Érdi Tamás, Kollinger Szabolcs, Nick Vujicic, ...

Man sagt, behinderte Menschen seien Kämpfernaturen. So eine Person haben wir zu uns eingeladen. ZZ – also Zemlényi Zoltán – hat am Montag, den 17. Februar einen Vortrag darüber gehalten, wie ein Unfall sein Leben verändert hat. ZZ wurde überfahren und erlitt schwere Kopfverletzungen. Nach einem Monat erwachte er aus dem Koma, konnte weder sprechen noch gehen. Aber er war stark und kämpfte. Er schrieb ein Tagebuch auf einer Schreibmaschine mit einem Finger – Hoppárézimi wurde ein großer Erfolg.

Das mit diesem Projekt gesetzte Ziel, - die Aufmerksamkeit unserer Schüler darauf zu lenken, wie das Leben dieser Menschen ist, welche Schwierigkeiten sie tagtäglich überwinden und wie sie trotzdem ihr Leben meistern – haben wir erreicht, und wir alle konnten von behinderten Menschen lernen, dass Freude, Zufriedenheit und Erfolg nicht von Äußerlichkeiten abhängen.

Zemlényi Zoltán képei a következő linken érhetőek el:

https://www.facebook.com/zztour/photos/a.2496924503881380/2496947460545751/?type=3&theater

Stecklné Boldizsár Katalin, F. Bérczi Zita

 

20200217_132653_Copy

 

 

Köszöntő

Igazgat

Szontág Nándor
igazgató köszöntője

Küldetésünk

Pedagógiai programunk alapelve a gyermekek szeretetén alapuló,
a gyermeki jogokat tiszteletben tartó, gyermek központú pedagógia. Iskolánk a gyermeki életet élni engedő, önállóan is gondolkodó és cselekvő gyerekek iskolája.

A Küldetésnyilatkozat teljes szövege itt olvasható.

Nemzetiségi ruha

Hogyan kell helyesen
felvenni a nemzetiségi ruhát?

IMG_2551

Alapítvány

Kérjük, hogy adományaival
és személyi jövedelemadója
1%-ával támogassa iskolánkat
alapítványunkon keresztül!

A Közösen Gyermekeinkért 
Alapítvány adószáma: 
19182669-1-13

Az alapítvány
bankszámlaszáma: 
11742245-20044411

Köszönjük!

Alapítványi beszerzések
1999-2016 

2016-2018

Bejelentkezés

Ki böngész minket?

Oldalainkat 5 vendég böngészi

Mozanapló

mozanaplo-1

BELÉPÉS

Multischool

Belépés

unnamed

Adatkezelés

Adatkezelési tájékoztató (pdf)

Ajánlattételi felhívások

Aktuális felhívások:

Jelenleg nincs aktuális felhívás.

 Az összes felhívást (a lejártakat is) lásd:

Hírek / Ajánlattételi felhívások

Videók

 

videos

Örökös tanáraink

Albel Attiláné
Bokor Árpádné
Deli Zoltánné
Dornbach Ferencné
Karl Ferencné
Jákli Ferencné
Mézinger Éva
Pajor Róbert
Pekó Józsefné
Rácz Borbála

On-line jubileumi évkönyv

 

75

Ballagási tablók

1950-1974; 1992-2019

1950-lt-isk-lnyok