"Akinek jó szíve van, azt az öröm látványa boldoggá teszi." (Gustave Flaubert)

Jó tanács

Röviden

A(z) (Járványügyi Intézkedési Terv 2021-2022 V.1..pdf) állomány letöltése
Megkezdődött az új tanév.
Az elsős gyerekek Schultütét kaptak.
2024. május 05 - vasárnap
  • Narrow screen resolution
  • Wide screen resolution
  • Wide screen resolution
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
  • default style
  • blue style
  • red style
  • yellow style
Nyitólap Hírek Remek eredmények az országos kompetenciamérésen
Remek eredmények az országos kompetenciamérésen
Hírek - Iskolánk élete
Írta: Fogarasy   
2012. március 14. szerda, 19:50

Remek eredményeket ért el iskolánk a 2011-es kompetenciamérésen. Mind a szövegértést, mind a matematikai tudást illetően magasan az országos átlag felett teljesítettek tanulóink.

Az alábbiakban összegezzük a legfontosabb adatokat:

 Kompetenciamrs

Az eredmények diagramon szemléltetve:

Kompetencia_matematika_8

Kompetencia_szvegrts_8

Kompetencia_matematika_6

Kompetencia_szvegrts_6

Iskolánk eredménye részletesen:

Nyolcadik évfolyam

Hatodik évfolyam


A kompetenciamérés eredményéből csak a mi iskolánk adatait raktuk ki a honlapra, illetve az összehasonlító jellegű országos adatot. Továbbá a linket, amin keresztül bárki megnézheti a nyilvános adatokat. Az egyes tanulói eredmények csak a tanulók azonosítójával tekinthetők meg.

Bármely iskola eredményei megtekinthetőek:

http://www.kir.hu/okmfit/

Tanulói jelentés:

http://www.kir.hu/okmfit/tanulo.aspx

Intézményi jelentés:

http://www.kir.hu/okmfit/kereso.aspx?t=i


A KOMPETENCIAMÉRÉSRŐL

A 2001 őszén elkezdődött Országos kompetenciamérések a 2007/2008. tanévtől kezdődően a közoktatásról szóló törvényben meghatározottaknak megfelelően a 6., 8. és 10. évfolyamos tanulók gyakorlatilag teljes körében felmérték a szövegértési képességeket és a matematikai eszköztudást.

A mérésben alkalmazott feladatok nem a tudástartalom elsajátításának mértékét mérik, a felmérés nem az adott tanévi tananyag ismeretanyagának számonkérése, hanem azt vizsgálja, hogy a diákok a közoktatásban addig elsajátított ismereteket milyen mértékben tudják alkalmazni a mindennapi életből vett feladatok megoldásában.

A szövegértés területen a különböző szövegekhez (elbeszéléshez, rövid történethez, magyarázó szöveghez, menetrendhez vagy éppen egy szórólaphoz) kapcsolódó kérdések jellemzően az információk visszakeresését, következtetések levonását, kapcsolatok felismerését vagy a szöveg részeinek vagy egészének értelmezését várják el a tanulóktól minden évben.

A matematikai eszköztudás területén pedig az alkalmazott feladatok valamilyen életszerű szituációban megjelenő probléma matematizálását, megoldását és a megoldás kommunikálását kérik a tanulóktól a matematika különböző területeit érintve (mennyiségek és műveletek; hozzárendelések és összefüggések; alakzatok síkban és térben; események statisztikai jellemzői és valószínűsége).

A felmérés tartalmi kerete, - amely meghatározza a kompetenciamérés feladataiban alkalmazásra kerülő műveleti területek belső arányait, az egyes kompetenciaterületek egymáshoz viszonyított mértékét, az alkalmazott feladatok típusait, a kérdések típusainak arányát, vagy épp az alkalmazott szövegtípusokat - megjelent a közoktatás minőségbiztosításáról szóló 3/2002 OM rendelet mellékleteként.

A felmérést minden iskola minden 6., 8. és 10. évfolyamos tanulója megírta, a tesztfüzeteket központilag javítottuk, az ebből származó adatok szolgáltatják az ezen a honlapon elérhető fenntartói, intézményi, telephelyi és egyéni jelentések alapját. A tanulók eredményeit az iskolák maguk is elemezhetik a honlapon található szoftver segítségével. Ez segíti az iskolákat abban, hogy objektív képet kapjanak teljesítményükről, megismerjék erősségeiket és gyengeségeiket e két felmért tudásterületen.

A mérés lebonyolítását az oktatási és kulturális miniszter a tanév rendjéről szóló miniszteri rendeletben határozza meg. A méréshez szükséges 6., 8. és 10. évfolyamon használt kérdőívek, feladatlapok elkészítését, a mérések lebonyolítását, továbbá a beérkezett adatok rögzítésével, az iskoláknak és az iskolafenntartóknak szóló jelentések elkészítésével kapcsolatos feladatokat országos szinten az Oktatási Hivatal végzi.

Az Országos kompetenciamérésről további információkat a www.oh.gov.hu honlapon találhat.

(Forrás: http://www.kir.hu/okmfit )

 

 

Módosítás dátuma: 2012. március 14. szerda, 20:38
 

Köszöntő

Igazgat

Szontág Nándor
igazgató köszöntője

Küldetésünk

Pedagógiai programunk alapelve a gyermekek szeretetén alapuló,
a gyermeki jogokat tiszteletben tartó, gyermek központú pedagógia. Iskolánk a gyermeki életet élni engedő, önállóan is gondolkodó és cselekvő gyerekek iskolája.

A Küldetésnyilatkozat teljes szövege itt olvasható.

Nemzetiségi ruha

Hogyan kell helyesen
felvenni a nemzetiségi ruhát?

IMG_2551

Alapítvány

Kérjük, hogy adományaival
és személyi jövedelemadója
1%-ával támogassa iskolánkat
alapítványunkon keresztül!

A Közösen Gyermekeinkért 
Alapítvány adószáma: 
19182669-1-13

Az alapítvány
bankszámlaszáma: 
11742245-20044411

Köszönjük!

Alapítványi beszerzések
1999-2016 

2016-2018

Bejelentkezés

Ki böngész minket?

Oldalainkat 4 vendég böngészi

Mozanapló

mozanaplo-1

BELÉPÉS

Multischool

Belépés

unnamed

Adatkezelés

Adatkezelési tájékoztató (pdf)

Ajánlattételi felhívások

Aktuális felhívások:

Jelenleg nincs aktuális felhívás.

 Az összes felhívást (a lejártakat is) lásd:

Hírek / Ajánlattételi felhívások

Videók

 

videos

Örökös tanáraink

Albel Attiláné
Bokor Árpádné
Deli Zoltánné
Dornbach Ferencné
Karl Ferencné
Jákli Ferencné
Mézinger Éva
Pajor Róbert
Pekó Józsefné
Rácz Borbála

On-line jubileumi évkönyv

 

75

Ballagási tablók

1950-1974; 1992-2019

1950-lt-isk-lnyok