Hírek -
Iskolánk élete
|
Írta: Fogarasy
|
2020. március 31. kedd, 11:21 |
Fontos tudnivalók a beiratkozásról (pdf)

|
Hírek -
Iskolánk élete
|
Írta: Fogarasy
|
2020. március 27. péntek, 12:47 |

Fotók: Tagschererné Wieszt
|
Hírek -
Iskolánk élete
|
Írta: Fogarasy
|
2020. március 23. hétfő, 23:21 |
A hatodik évfolyamon illusztrációt készítettek a diákok a Toldihoz. A legötletesebb, legszebb alkotások itt láthatók:

|
Hírek -
Iskolánk élete
|
Írta: Fogarasy
|
2020. március 19. csütörtök, 19:35 |
A támogatásra szoruló idősek feltérképezése és elérése szempontjából nagy segítség lenne az önkormányzatnak, ha a szülők jeleznék, hogy tudnak-e olyan idős rokonról, ismerősről, aki önként otthonában maradt, és nincs segítsége, mert az idősek gyakran nem jelzik felénk, ha nehéz helyzetben vannak. Szükség esetén az önkormányzat segítene nekik a bevásárlásban, a gyógyszerek kiváltásában. A főzőkonyhán kérhetnek ebédet, amíg a kapacitások ezt lehetővé teszik. Egy menü kiszállítással együtt külső étkezőnek mindösszesen 854 Ft.
Városvezetés
|
Hírek -
Iskolánk élete
|
Írta: Fogarasy
|
2020. március 09. hétfő, 10:42 |
Solymár, 2020. március 6.
16. Német nemzetiségi vers- és prózamondó verseny
Intézményünk 35 tanulója vett részt a solymári területi versenyen. Idén is nagyszerű eredmények születtek. A 18 fős Mundartos csoportunk minden tagja továbbjutott a megyei fordulóra. A díjazott tanulók nevét itt olvashatjátok.
HOCHDEUTSCH
Bükkös Anita 2.b 5. hely
Wieszt Nóra 3.a 6. hely
Szabó Péter 5.a 1. hely
MUNDART
Major Mónika 2.b 1. hely
Rákosfalvi Áron 1.a 2. hely
Koczor Emma 3.b 1. hely
Jakab Elizabet 3.a 2. hely
Koczor Johanna 3.b 3. hely
Radnai Franciska 6.a 1.hely
Klein Léna 6.a 2.hely
Apollónia Szilvia 6.a 3.hely
Nick Bernadett 8.a 1. hely
Krupp Szabolcs 8.a 2. hely
Gratulálunk a gyerekeknek és felkészítőiknek.

Fotók: Tagschererné Wieszt Mária és Völgyi Hajnalka |
Módosítás dátuma: 2020. március 10. kedd, 15:28 |
Hírek -
Iskolánk élete
|
Írta: Fogarasy
|
2020. március 05. csütörtök, 10:55 |
Tájékoztató
a koronavírus okozta fertőzés
megakadályozása érdekében
A tegnapi napon megjelent Magyarországon is a koronavírus. Szerencsére sem térségünk, sem a nálunk tanuló gyerekek nem számítanak veszélyeztetettnek, mégis érdemes a gyerekekkel pár dolgot megosztani.
A gyermekek megfelelő ellátása érdekében kérjük a tisztelt szülőket, hogy amennyiben gyermekük vagy más családtagjuk hatósági intézkedéssel lezárt (karantén) területen tartózkodott, a terület elhagyásától számított tizennégy napig a gyermek egészségi állapotát fokozattan figyeljék. Az ilyen jellegű veszélyeztetettséget mindenképpen jelezzék az iskolának, illetve ha a gyermek belázasodna, hívják fel a háziorvosát, és kövessék az ő útmutatását.
A koronavírus magyarországi megjelenéséről bővebb információkat a következő csatornákon át kaphatnak:
A Nemzeti Népegészségügyi Központ ingyen hívható zöld száma:
06-80-277-455 06-80-277-456
A megelőzés érdekében érdemes a gyermekek figyelmét a gyakori és alapos, szappannal történő kézmosásra felhívni. Az iskolában a portán található kézfertőtlenítő zselé is, de célszerű ellátni a gyermeket otthonról saját kézfertőtlenítővel.
További tájékoztató anyagok:
https://www.nnk.gov.hu/index.php/lakossagi-tajekoztatok/koronavirus
http://semmelweis.hu/hirek/2020/03/02/a-semmelweis-egyetem-lakossagi-tajekoztatoja-az-uj-koronavirusrol/
A helyes kézmosás videója
Tájékoztatjuk Önöket, hogy az iskola folyamatosan nyomon követi a helyzet alakulását, az ügyben érintett minden hatóság útmutatását követi.
Pilisvörösvár, 2020. 03. 05.
Iskolavezetés
|
Módosítás dátuma: 2020. április 17. péntek, 11:26 |
Hírek -
Iskolánk élete
|
Írta: Fogarasy
|
2020. március 04. szerda, 10:45 |
Mit Behinderung leben – Projekttéma a 8. évfolyamon
Sokan tartanak attól, hogyha fogyatékkal élő emberrel találkoznak, nem tudnak megfelelően viselkedni. Projektünkkel arra akartuk a diákok figyelmét felhívni, hogy milyen a fogyatékkal élők élete, milyen nehézségeket kell nekik nap mint nap áthidalniuk, és mindezek ellenére milyen jól uralják az életüket.
Második éve vesszük elő ezt a témát a német órákon a nyolcadikosokkal, hogy megismertessük velük ezt a világot és érzékenyítsük őket. A projekt első részében egy német filmet dolgoztunk fel (A csenden túl), ahol siketnéma szülők halló gyermekének a világába csöppenhettünk bele. Ebből kiindulva folytatódott a munka csoportokban: különböző fogyatékosságok jellemzőivel ismerkedtek tanulóink, amelyeket szituációs játékokkal színesítettünk. A projekt lezárásaként bemutatták az általuk kiválasztott fogyatékkal élő hírességeket is, majd Zemlényi Zoltán előadásán vettünk részt közösen itt az iskolában 2020.02.17-én.
A diákok nagyon nyitottak a téma iránt, nagyon sok kérdésük és mondandójuk volt. A visszajelzéseik arról tanúskodnak, hogy már nem félnek a fogyatékkal élőkkel való találkozástól, hanem teljes értékű emberként próbálják elfogadni és megismerni őket.
In der Schule, in der Arbeit, im öffentlichen Verkehr – oft begegnen wir Menschen mit Behinderungen. Trotzdem können wir uns nicht vorstellen, was es bedeutet, behindert zu sein. Deshalb ist es uns äußerst wichtig, unsere Schüler darauf vorzubereiten, wie sie sich in gewissen Situationen verhalten sollen.
Es gibt verschiedene Formen von Behinderungen. Manche Menschen können nicht gehen oder haben Schwierigkeiten beim Sprechen, Sehen oder Hören. Andere Menschen haben geistige oder psychische Behinderungen.
Als Einstieg ins Thema haben wir einen deutschen Film gewählt: Jenseits der Stille. Der Film spielt in der deutschen Gegenwart, thematisiert werden sowohl die Probleme von Menschen mit Gehörlosigkeit in unserer Gesellschaft als auch der Selbstfindungsprozess einer jungen Frau, Lara. Die achtjährige Lara wächst mit ihren gehörlosen Eltern in einer kleinen Stadt auf. Sie muss schon früh die Rolle der Vermittlerin zur Außenwelt übernehmen und als "Dolmetscherin" fungieren. Durch ihre Tante entdeckt Lara die Welt der Musik, sie wird eine erfolgreiche Klarinettistin. Der Film weist auf viele Schwierigkeiten hin, zeigt Liebe, Eifersucht, Krisen, Geburt und Tod, Erfolge und ...
Dann beschäftigten wir uns viel mit Menschen mit Behinderung. Wir spielten bestimmte Situationen nach, stellten uns gewisse Situationen vor. Wir sprachen auch darüber sehr viel, was wir (nicht) tun könnten, wenn wir z.B. gehbehindert oder sehbehindert wären. In Gruppenarbeit bearbeiteten unsere Schüler je eine Art der Behinderungen, stellten bekannte Personen vor, die ihr Leben trotz ihrer Behinderung erfolgreich meistern können/konnten, zum Beispiel Ludwig van Beethoven, Stephen Hawking, Lakatos Norbert, Érdi Tamás, Kollinger Szabolcs, Nick Vujicic, ...
Man sagt, behinderte Menschen seien Kämpfernaturen. So eine Person haben wir zu uns eingeladen. ZZ – also Zemlényi Zoltán – hat am Montag, den 17. Februar einen Vortrag darüber gehalten, wie ein Unfall sein Leben verändert hat. ZZ wurde überfahren und erlitt schwere Kopfverletzungen. Nach einem Monat erwachte er aus dem Koma, konnte weder sprechen noch gehen. Aber er war stark und kämpfte. Er schrieb ein Tagebuch auf einer Schreibmaschine mit einem Finger – Hoppárézimi wurde ein großer Erfolg.
Das mit diesem Projekt gesetzte Ziel, - die Aufmerksamkeit unserer Schüler darauf zu lenken, wie das Leben dieser Menschen ist, welche Schwierigkeiten sie tagtäglich überwinden und wie sie trotzdem ihr Leben meistern – haben wir erreicht, und wir alle konnten von behinderten Menschen lernen, dass Freude, Zufriedenheit und Erfolg nicht von Äußerlichkeiten abhängen.
Zemlényi Zoltán képei a következő linken érhetőek el:
https://www.facebook.com/zztour/photos/a.2496924503881380/2496947460545751/?type=3&theater
Stecklné Boldizsár Katalin, F. Bérczi Zita

|
Hírek -
Iskolánk élete
|
Írta: Fogarasy
|
2020. március 03. kedd, 10:37 |

Összefoglaló jelentés (pdf)
Eredmények – 6. évfolyam (pdf)
Eredmények – 8. évfolyam (pdf)
Összefoglaló táblázat 2010-2019 (xls) |
Módosítás dátuma: 2020. március 03. kedd, 13:09 |
Hírek -
Iskolánk élete
|
Írta: Fogarasy
|
2020. március 01. vasárnap, 20:29 |
33.000.000.- forint kiegészítő támogatásban
részesült a Vásár téri iskola!
Február 27-én Soltész Miklós, a Miniszterelnökség egyházi és nemzetiségi kapcsolatokért felelős államtitkára, az egyes térségek parlamenti képviselői és Ritter Imre német nemzetiségi képviselő a Parlament Vadásztermében átadták a helyi nemzetiségi önkormányzatok által fenntartott köznevelési intézmények – nemzetiségi iskolák, óvodák – és közművelődési intézmények kiegészítő támogatását. Soltész Miklós az átadó ünnepségen megköszönte minden helyi nemzetiségi önkormányzatnak az áldozatvállalását, majd kiemelte, hogy 2010 óta megnégyszereződött a nemzetiségek támogatására fordított keret. Ezen belül továbbra is három területre fektetik a hangsúlyt: a közösségszerveződésre, a kultúra és az oktatás megerősítésére, valamint az egyházi közösségek segítésére. Ritter Imre hangsúlyozta a nemzetiségi oktatás fontosságát, és méltatta az elmúlt év eredményeit különös tekintettel a nemzetiségi óvónők, tanítók és tanárok ösztöndíjprogramjára.
Pilisvörösvár Német Nemzetiségi Önkormányzata és az általa fenntartott Pilisvörösvári Német Nemzetiségi Általános Iskola az idei évben 33.000.000.- forint kiegészítő támogatásban részesült. A német nemzetiségi önkormányzat tagjai és az iskola vezetése a kiegészítő működési támogatást az iskola megújítására, a további fejlesztések előkészítésére fogja fordítani.
A fenntartó és az iskola vezetése ezúton is köszöni a támogatást és a munkája iránti bizalmat.
Iskolavezetés

|
Módosítás dátuma: 2020. március 01. vasárnap, 20:41 |
Hírek -
Iskolánk élete
|
Írta: Fogarasy
|
2020. február 27. csütörtök, 11:09 |
Spielerisch Deutsch lernen, das macht in der Klasse 1.a megaviel Spaß!
Ab September haben die Kinder in den Deutschstunden einen richtig guten Freund, nämlich den klugen, aber manchmal frechen Hans Hase . Er lebt in einem Koffer und besucht uns regelmäßig. Durch ihn finden die Kinder den Zugang zur fremden Sprache, denn Hans Hase spricht und versteht ausschießlich Deutsch.
Der Wunsch, mit Hans Hase zu kommunizieren, schaffe die Motivation, Deutsch zu verstehen und auch selbst zu sprechen- meint Beate Widlok, die Mitarbeiterin des Goethe Instituts in München.
Im Februar kam noch ein zuverlässiger, sportlicher, immer gut gelaunter Bursche zu uns, der Theobald (sein Kosename ist Theo) Müller aus München. Theo ist eine große Handpuppe. Wie kann man eine große Handpuppe ins Spiel bringen? Das Basiswissen bekam ich von dem Theaterpädagogen, Autor und Puppenspieler Olaf Möller: Er zeigte uns, welche unterschiedlichen Rollen und Funktionen die Puppe übernehmen kann, und führte uns in die Spieltechnik ein. Er bot eine Fülle von Beispielen für den pädagogisch motivierten Einsatz der Handpuppen und gab uns wertvolle Tipps, wie die Puppen in Unterricht und Gruppenarbeit eingebracht werden können.
Zusammen mit Hans Hase und Theo können die ErstklässlerInnen lustiger und leichter Deutsch lernen.
Maria Wieszt Tagscherer

Fotók: Tagschererné Wieszt Mária
|
Módosítás dátuma: 2020. február 27. csütörtök, 14:02 |
|
|