Reagálás dr. Guth Zoltán óvodásoknak kiküldött kérdőívére
A Friedrich Schiller Gimnázium a jövőben kéttannyelvű általános iskola indítását tervezi. Minket, a Német Nemzetiségi Általános Iskola tanárait, mélységesen felháborít az, hogy dr. Guth Zoltán az óvodákba kiküldött kérdőíveken, az általános iskolákból érkezők német nyelvtudását minősíti. Mivel ismerjük a környékbeli általános iskolák munkáját is, ezért visszautasítjuk dr. Guth Zoltánnak azt a kijelentését, mely szerint a környék általános iskoláiból a gimnáziumba felvett tanulók nyelvtudása nem megfelelő, s ezért indokolt kéttannyelvű képzést indítani az intézményében már első osztálytól.
Dr. Guth Zoltán azt csinálhat a gimnáziumban amit akar, de ne mások eltiprásával akarjon új programot indítani.
Intézményünk legjobb tanulói, a főváros, és Esztergom nívósabb iskoláiban folytatják tanulmányaikat. A középfokú intézmények igazgatói szívesen fogadják tanulóinkat, ezekből a rangos gimnáziumokból pozitív visszajelzéseket kapunk: így az Apáczai Csere János Gimnáziumból, a Fazekas Gimnáziumból, az Eötvös József Gimnáziumból, a Berzsenyi Dániel Gimnáziumból, az Árpád Gimnáziumból, az Óbudai Gimnáziumból, a Deák téri Evangélikus Gimnáziumból, a Dobó Katalin Gimnáziumból, az Árpád-házi Szent Erzsébet Gimnáziumból, a Temesvári Pelbárt Ferences Gimnáziumból, a Károlyi és a Hunfalvy Közgazdasági Szakközépiskolákból, a Képző- és Iparművészeti Szakközépiskolákból, s még megannyi helyről. Ezekbe az intézményekbe még soha nem jutott be úgy tanulónk, hogy a felvételihez szükséges jelentkezési lapon a nyolcadikos félévi eredményük tele legyen kettes osztályzattal, a Schillerbe viszont igen.
Továbbtanuló diákjaink gyakran jelölik meg a helyi gimnáziumot 3. 4. 5. helyen, mintegy végszükség esetére, hiszen ide, ez idáig közepes és kettes eredménnyel is bejuthattak a tanulók, akár a 6., s még inkább a 8. évfolyam elvégzése után
A Schiller Gimnáziumba felvett tanulóink egy része valóban gyengén teljesíthet, hiszen már általános iskolás korukban is kettes-hármas tanulók voltak. Hogy őket miért vette fel a helyi gimnázium, és miért nem tudnak ezeknek a diákoknak általános iskolai teljesítményéről a tantestületük tagjai? Erre ők tudják csak a választ.
Természetesen jó átlagú tanulók is választották már ezt az intézményt, akik azóta felsőfokú nyelvvizsgákkal öregbítették gimnáziumuk és talán általános iskolájuk hírét is. Jó lenne, ha róluk sem feledkezne meg dr. Guth Zoltán, mikor a vörösvári diákok tudásáról tesz lekicsinylő megjegyzéseket.
Az iskolák a csökkenő gyermeklétszám miatt amúgy is versenyben állnak, de sosem volt ennek a versengésnek eszköze a másik becsmérlése, szeretnénk, ha ez a stílus nem uralkodna el a város közoktatásában.
Német Nemzetiségi Általános Iskola Pilisvörösvár (Vásár tér) tanárai |